• Deutsch
  • DOMŮ
  • TASTE FAKE MEAT
  • TASTE FAKE MILK
  • 🎟 Vstupenky
  • KONTAKT
TASTE FAKE
Hledáme to nejlepší maso bez masa.
TasteFakeMilk

Skandinávské značky Oatly a Dryk jako inspirativní nositelé změn

31. 10. 2021
Barbora Vojtová
1600-900-oatly-taste-fake-milk

Jaké myšlenky stojí za Oatly a jak tato švédská společnost ovlivňuje globální udržitelnost pěstování ovsa nebo čím nás překvapí nový dánský produkt Dryk? Nejen o tom jsme se bavili s jednatelem PURO shopu Davidem Zmrzlým, který jako hlavní dovozce v Česku zastupuje Oatly a také novinku Dryk. 

Oatly má své kořeny v devadesátých letech ve Švédsku, co bylo klíčovou myšlenkou při vzniku této společnosti, která si vzala do svého hledáčku oves? 

Vyrábět z ovsa nemléčné produkty. Výzkum začal v devadesátých letech na univerzitě v Lundu. Jak říkají sami lidé, kteří byli na začátku této cesty – bylo to nejdříve velmi technologické a nudné. Dnes tvrdí, že Oatly je věda/ umění/ stav mysli/ je to společnost, která vyrábí ovesné nápoje udržitelným způsobem a je nositelem pozitivních změn ve společnosti.

Oatly se zajímá o oves nejen z pohledu svých rostlinných produktů, ale v mnohem širších souvislostech – v jakých? 

Momentální potravinový systém ohrožuje klima a odolnost eko-systémů. Pokud chceme dostát poptávky celosvětové populace v roce 2050, tak změna potravinového systému bude nevyhnutelná a neobejde se bez toho, abychom se zaměřili na ochranu kvality a zdraví půdy. Oatly – jako globální odběratel ovsa – má zodpovědnost nakupovat z kvalitních zdrojů a má možnost ovlivňovat udržitelnost pěstování této suroviny. Dokonce má Oatly stanoveno, jak toho dosáhnout:

  • Vývojem systému „ozdravného hospodaření“, který podporuje farmáře v přechodu od živočišné výroby k více diverzifikovanému rostlinnému hospodaření s lokálně dostupnými řešeními a důrazem na zlepšení kvality půdy a výživových hodnot obilí.
  • Vytyčením jasných standardů ekologické a společenské odpovědnosti u dodavatelů ovsa, ostatních surovin a obalů a tyto standardy kontinuálně monitorovat.
  • Podporou klíčových dodavatelů v jejich přechodu k využití obnovitelných energií a klimaticky chytrých řešení.
  • Nakupováním obalů, které jsou plně recyklovatelné – včetně příslušné certifikace – a podporou využívání obnovitelných zdrojů při jejich výrobě.
  • Navazováním partnerství s klíčovými komunitami v dodavatelských řetězcích a tím pádem podporovat zlepšení živobytí – včetně férových pracovních podmínek a zajištění dodržování základních lidských práv – a přitom přispívat k obnově životního prostředí a biodiverzity.

Jako jiné skandinávské země si také Oatly počíná ve všech svých činnostech ekologicky a udržitelně. V řadě věcí je Skandinávie mnohem dál. Můžete popsat to, čím bychom se v Česku mohli od Oatly inspirovat?

Oatly si vytyčilo do budoucna tři základní cíle: Být hybnou silou při celosvětové změně systému potravinové výroby. Být příkladem firmy budoucnosti. Být nabíjecím bodem pro rostlinnou revoluci. A s tím jsou spojené činnosti, které mohou být inspirací pro ostatní, nejen v Česku. Patří mezi ně například: Propagovat udržitelnou potravinovou výrobu na veřejných platformách. Požadovat deklarace o dopadu potravinové výroby na klimatické změny a tím dát spotřebitelům sílu rozhodovat se na základě transparentních informací. Zvyšovat povědomí o dopadech přechodu na rostlinnou stravu na zdraví a další aspekty života. Vyvíjet a vyrábět další skvělé produkty, které budou usnadňovat spotřebitelům přechod na rostlinnou, udržitelnou stravu. Mobilizovat a inspirovat komunity baristů, kuchařů, cukrářů, vědců, nákupčích řetězců, mládež, rodiče a ostatních spotřebitelů a tím je podporovat v přechodu na rostlinnou stravu. Vyzývat ke změně zastaralých pravidel a regulačních bariér směrem k férovým podmínkám pro hráče s rostlinným zaměřením. Podporovat přechod finančního kapitálu směrem k více udržitelným projektům a být příkladem, že investice do udržitelných projektů mají přidanou hodnotu a jsou perspektivní. 

Co je novinka Dryk, v čem je výjimečná a kdy a kde se na ni můžeme v Česku těšit?

DRYK je nová značka rostlinných nápojů z Dánska na bázi ovsa a hrášku. DRYK znamená v tradiční dánštině „nápoj“. Tato značka je výjimečná tím, že vyrábí své nápoje z celých zrn, ze kterých se při postupném mletí a rozpouštění ve vodě – za přidání enzymů – uvolňují vitamíny, minerály, bílkoviny a vláknina. Produkty obsahují i vápník a beta-glukany (polysacharidy) a přirozeně tak obsahují málo cukrů. Celosvětově pouze tři značky ovesných nápojů a dvě značky hráškových nápojů využívají tuto technologii třetí generace. Ta je velmi drahá, proto se běžně rostlinné nápoje vyrábí ze sirupů, které již přirozeně neobsahují vitamíny, minerály, bílkoviny atd. Navíc, často jsou tyto nápoje velmi sladké.

Oatly a Dryk budou součástí akce Taste Fake Milk v Černé labuti. Co nás tam čeká?

Na akci návštěvníky čeká ochutnávka Oatly Barista jako vlajkové lodi Oatly. Dále budeme prezentovat úplné novinky na českém trhu – šlehačku a vanilkový pudink. Od značky DRYK mohou návštěvníci ochutnat oba baristické nápoje: ovesný i hráškový.

Více na:
https://www.facebook.com/drykdk

https://dryk.dk/dryk-uk/

https://www.oatly.com/

https://www.facebook.com/Oatly/

gastronomie hlavní jídlo mléko praha vegan
Sdílej
Předchozí příspěvek

Od začátku si v McCarter zakládáme na kvalitě a prémiovosti

Další příspěvek

Ondřej Chabera (Kytky k sežrání): Víc mě baví „dojit“ kešu a mandle

Mohlo by se Vám také líbit
1600-900-bodyandfuture-taste-fake-milk
TasteFakeMilk

Od začátku si v McCarter zakládáme na kvalitě a prémiovosti

2 Minuty čtení
26. 10. 2021
Čočkový-salát-2
TasteFakeMeat

ProVeg Česko: Rostlinná strava znamená 5x lepší svět pro všechny

7 Minut čtení
11. 8. 2021
1600-900-TFmilk-1600-1-1024x979-1
TasteFakeMilk

Akce Taste Fake Milk – 3. 11. v Černé labuti ochutnáme přehlídku rostlinných mlék

3 Minuty čtení
7. 10. 2021
1600-900-ryry-taste-fake-milk
TasteFakeMilk

Ondřej Chabera (Kytky k sežrání): Víc mě baví „dojit“ kešu a mandle

3 Minuty čtení
31. 10. 2021
Čočkový-salát-2
TasteFakeMeat

Zaměřím se na autentičnost „fake meat“, říká Renata Lukášová z Českého gastronomického institutu

6 Minut čtení
11. 8. 2021
1600-900-libor-poznicek
TasteFakeMilk

Libor Pozníček z Rostlinně: Až 3/4 populace trpí laktózovou intolerancí

3 Minuty čtení
11. 10. 2021
GDPR. Copyright © 2021 Taste Fake - Všechna práva vyhrazena
Hledáme to nejlepší maso bez masa.
  • DOMŮ
  • TASTE FAKE MEAT
  • TASTE FAKE MILK
  • O NÁS
  • PARTNEŘI
  • KONTAKT
  • Cookies (EU)
  • Deutsch
Hledáme to nejlepší maso bez masa.
  • DOMŮ
  • TASTE FAKE MEAT
  • TASTE FAKE MILK
  • O NÁS
  • PARTNEŘI
  • KONTAKT
  • Cookies (EU)
  • Deutsch

Rubriky

  • TasteFakeMeat
  • TasteFakeMilk
Spravovat souhlas se soubory cookies
Používáme soubory cookies optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}